Szerzői útmutató és tanulmány elküldése

Stílus
Egy nemzetközi, több tudományterületet lefedő konferencia kötetéhez nehéz megszabni a stílusbeli követelményeket. Általános követelményként a legfontosabb a következetesség és a világos fogalmazás. Az angol nyelvű tanulmányok készülhetnek az angol bármelyik változatában, de a változatok nem keverhetőek (pl. "program" és "programme" csak akkor jelenjen meg együtt egy tanulmányban, ha egy szó szerinti idézet része).

Rövidítések - mivel egy tudományterületen vagy földrajzi régióban közismert rövidítések érthetetlenek lehetnek mások számára, a rövidítéseket első alkalommal ki kell írni, és a tanulmány nyelvének megfelelően kell kisbetűkkel vagy nagybetűkkel írni.

Ábrafeliratok - az ábrák, térképek, táblázatok feliratát alul kell elhelyezni. Az adatok és másolt ábrák forrását meg kell hivatkozni végjegyzetben.

Dátumok - a tanulmány nyelvének megfelelő szabályok szerint.

Címek és alcímek - a címek és alcímek közötti alá és fölérendeltséget betűtípus változtatásával, számozással vagy nagybetűkkel kell jelezni. Lehetőleg ne legyen kettőnél több fejezeti szint.

Számok - a számokat egytől tízig ki kell írni, kivéve a dátumokat, oldalszámokat, százalékokat. A szövegben a % jel helyett ki kell írni, hogy "százalék."

Idézetek - az idézeteket kettős idézőjellel kell jelezni. Hosszú (több, mint 40 szó) idézeteket külön bekezdésbe kell tenni, idézőjelek közé, behúzott bal margóval. Az eredeti szöveg kiegészítését és hozzáfűzött megjegyzéseket [szögletes zárójelbe kell tenni]. Kiemeléseket [kiemelés tőlem] megjegyzéssel kell jelezni. Az idézetből kihagyott részt [...] szögletes zárójelbe tett pontozással kell jelezni.

Hivatkozások
A plágium elkerülése érdekében az átvett gondolatok forrását meg kell jelölni. A konferencia bizottság automatikusan elutasít minden referenciák nélküli tanulmányt. A forrásokat végjegyzetekben kell megadni. A hivatkozás száma az írásjelek után következzen. Az első hivatkozásban a forrást részletesen meg kell adni, további hivatkozásokban a rövidített forma alkalmazható. Az i.m., Ibid. és op.cit. típusú hivatkozásokat kerülni kell. Szó szerinti idézeteket oldalszámmal kell meghivatkozni. Nincs szükség oldalszámra, ha a hivatkozás tárgya egy mű központi gondolata.

Több elfogadott hivatkozási formátum létezik. Annak érdekében, hogy a konferenciakötetben közölt tanulmányok egységes képet mutassanak, az alábbiakban részletezett hivatkozási formátumot kell követni.

Levéltár: Levéltár, könyvtár vagy múzeum, gyűjtemény, dokumentum kötet, dátum.

Folyóirat: Vezetéknév, keresztnév(ek) kezdőbetű(i). "Cikk címe". Folyóirat neve Kötet/sz. Évszám. Oldalszámok.

Könyv: Vezetéknév, keresztnév(ek) kezdőbetű(i). Könyv címe. Kiadás helye: Kiadó, Évszám.

Könyvfejezet: Vezetéknév, keresztnév(ek) kezdőbetű(i). "Fejezet címe". In Vezetéknév, keresztnév(ek) kezdőbetű(i) és Vezetéknév, keresztnév(ek) kezdőbetű(i). (szerk.), Könyv címe. Kiadás helye: Kiadó, Évszám, oldalszámok.

Internet dokument: Vezetéknév, keresztnév(ek) kezdőbetű(i). "Dokumentum címe". Website tulajdonosa. Dátum. URL, utóljára megtekintve: dátum.

Újságcikk: Vezetéknév, keresztnév(ek) kezdőbetű(i). "Cikk címe". Újság neve, dátum, rovat, oldal.

Értekezés: Vezetéknév, keresztnév(ek) kezdőbetű(i). "Értekezés címe". PhD (MSc vagy más fokozat) értekezés. Intézmény neve, évszám.

Konferencia előadás: Vezetéknév, keresztnév(ek) kezdőbetű(i). "Tanulmány címe". Konfenrecia címe konferencia előadás, hely, dátum.

Tanulmány leadása
A tanulmány csak akkor kerül be a konferenciakötetbe, ha a szerző a végleges változatot elektronikus formában (OpenOffice, Microsoft Word, RTF, WordPerfect) e-mailben vagy személyesen a szervezők rendelkezésére bocsájtja legkésőbb két hónappal a konferencia után. Ha a tanulmány térképet, ábrát vagy grafikont tartalmaz, ezeket nem a tanulmány végén, hanem a szövegben kell elhelyezni a megfelelő helyen, valamint jó minőségű, jó felbontású, elektronikus fájlokként (pl. JPG) is csatolni kell. A tanulmányok terjedelme (lábjegyzetekkel, táblázatokkal, irodalomjegyzékkel együtt) 25,000-40,0000 leütés. A tanulmányok lehetőleg angol nyelven készüljenek és nyelvtan, terminológia és stílus szempontjából igazodjanak a témához. Ha a tanulmány más nyelven készül, egy 500-szavas absztraktot kell mellékelni. A szervező bizottság fenntartja a jogot, hogy a tudományos követelményeknek meg nem felelő tanulmányokat rövid határidővel történő átdolgozásra visszaküldje a szerzőknek.

Paper Guidelines and Submission 

Style
It is difficult to be prescriptive about the use of a certain style in the Proceedings of an international multidisciplinary conference. However, as a general guideline, the most important considerations are consistency and clarity: authors may use either version of English, but not mix them (i.e. no "program" and "programme" in the same paper, except in direct quotes).

Abbreviations and acronyms should be given in full when they occur for the first time and the abbreviation/acronym should be given in parentheses, and should be capitalized in accordance with the grammatical rules of the paper's language. Please note, that acronyms and abbreviations that are well known and in daily use in one professional discipline or in one particular region of the world may be completely unknown in another.

Captions of tables, graphs, maps and figures should be placed below the item. Source of data should be referenced by means of an endnote.

Dates must be in the format appropriate for the version of English selected for the paper.

Headings - indicate the hierarchy of levels, preferably not more than two. Use capitalization, numbering and font (boldface, italics) to distinguish between levels.

Numbers from one to ten are written out, except dates, page numbers, percentages, etc. Use comma as the thousands separator and period for decimals. The term 'percent' is to be used in text and the symbol (%) in tables, graphs, etc.

Quotations - use double quotation marks for quotations. Long quotations (40 words or more) are usually indented and blocked, without quotation marks. Do not use italics in these indented paragraphs. Use square brackets to indicate authors' insertions and changes to the original. Additional emphases are noted as [my italics/emphasis]. Omitted text is indicated by an ellipsis in square brackets [...].

References
The sources used and borrowed ideas must all be acknowledged to avoid plagiarism. Papers containing no references will automatically be rejected. Note numbers should be inserted after punctuation. For the purpose of uniformity and to simplify the editorial process, the use of endnotes (not footnotes) is required. The endnote containing the first reference to a specific source should be detailed. The short-title method is used for subsequent references to the same source. The use of Ibid. and op. cit. is discouraged. All direct quotes require a reference with a specific page number. When referring to a central idea in a specific work, no page numbers are required.

There are several accepted citation formats. For the sake of uniform appearance of the papers in the Conference Proceedings, the Authors are requested to follow the following format guidelines.

Archival references: Archival depot, library or museum followed by the collection, group of documents or papers, date.

Journal article: Last name, Initials. "Title of Article". Journal Title Vol./Nr. Year. pages.

Book Last name, Initials. Title of Book. Place of publication: Publisher, Year.

Book chapter: Last name, Initials. "Title of Chapter". In Last name, Initials, and Last name, Initials (eds), Title of Book. Place of publication: Publisher, Year, pages.

Internet document: Last name, Initials. "Title of Document". Site Owner. Date. URL, Accessed on Date.

Newspaper article: Last name, Initials. "Title of Article". Name of Newspaper, Date. Section. Page.

Thesis: Last name, Initials. "Title of Thesis". Thesis presented for degree (stipulate in full). Name of university, year.

Conference paper: Last name, Initials. "Title of Paper". Paper presented at Name of Conference, Place, Date

Submission of Papers
In order to be included in the Conference Proceedings, the Papers must be submitted by email or in person in editable electronic format (OpenOffice, Microsoft Word, RTF, or WordPerfect) not later than two months after the conference. When maps, figures and graphs are presented, they must be placed within the text at the appropriate points, rather than at the end; they must be professional quality, and they must also be submitted as graphics files (e.g. .JPG). The length of papers should be between 25,000 and 40,000 characters, including footnotes, tables and reference lists. The preferred language of the papers is English with grammar, terminology and style appropriate for the subject matter. Papers submitted in other languages must have a 500-word abstract in English. The conference committee reserves the right to reject without prejudice those papers that do not meet academic standards of grammar and style. 

© 2016
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el