Diasor szerzői útmutató és feltöltés
A helyszín fizikai korlátai (teremméret, világítás) alapján a szervezők a javasolják, hogy az előadás során bemutatni kívánt diák készítése során a szerzők vegyék figyelembe az alábbi útmutatót:
Olvashatóság
Használjon egyszerű, talp nélküli betűtípust (javasolt az Arial).
A diacímek betűmérete legyen legalább 36-os, a szöveg betűmérete legalább 28-as.
Törekedjen maximális kontrasztra. Fekete betűk fehér alapon vagy élénk sárga betűk sötétkék alapon a legjobbak. Kerülje a vörös-zöld színkombinációt és az azonos szín sötét-világos kombinációját.
Egyszerűség
Teljes mondatok helyett használjon kulcszavakat vagy kifejezéseket.
Tartsa szem előtt a 8x8 szabályt: legfeljebb nyolc sor egy dián, és legfeljebb nyolc szó egy sorban.
Számok, ábrák és animáció
Csak a legfontosabb számokat közölje.
Számok és táblázatok helyett használjon grafikonokat.
Használjon minimális (valóban nélkülözhetetlen) ábrákat és animációt - nem biztos, hogy a helyszínen rendelkezésre álló számítógép képes bonyolult grafikai feladatokat kezelni.
Diák száma
Slide Presentation Guidelines and Submission
Due to the physical restraints and constraints (auditorium size, ambient lighting, etc) of the conference venue, the organising committee recommends that authors consider the following guidelines as they prepare such slides as they wish to present:
Readability
Use a clear, san-serif font (Arial is recommended).
Use at least 36-point size for titles and at least 28 point for text.
Strive for maximum contrast. Black on white or bright yellow on dark blue are best. Avoid red-green combinations and dark-light tones of the same colour.
Simplicity
Do not present blocks of text.
Use key phrases, instead of full sentences.
Observe the 8x8 rule: maximum eight lines of text, and
maximum 8 words per slide.
Numbers, graphics
and animation
Present only minimal, truly essential numeric data.
Present graphs instead of tables or numbers.
Use only the minimum (truly essential) number of graphic elements and animation - the computers available at the venue may not have sufficient capacity to handle complicated graphics.
Number of slides
The time available for each presentation is 20
minutes. Accordingly, the slide presentation should not contain more than 10-11
slides.
Speaking notes
The slides shall be made available on the home-page of
the General Staff's research centre. In order to make them more meaningful to
those who did not hear the presentations, the Authors are encouraged to add
detailed speaking notes to each slide.
Submission of
slides
The slide presentation can be submitted at the same
time as the Abstract, or it can be e-mailed to
the organisers prior to the conference. It is not recommended to wait until the
day of the conference to submit the slides, unless there is some compelling
reason.